Thai Airways konkurs – Sådan får du dine penge

Covid-19 har medført en meget svær tid for hele flybranchen, og for Thai Airways International har pandemien for alvor påvirket dem økonomisk. Thai Airways har i maj 2020, efter mange måneders hård økonomisk kamp, søgt konkursbeskyttelse under konkurslovgivningen. Denne er nu godkendt af regeringen, og derfor er der nu igangsat en plan for at Thai Airways undgår konkurs. Fremtiden for det Thailandske flyselskab er derfor fortsat usikker, og den kommende tid vil være afgørende.

Derfor anbefales det ikke, at man forholder dig passivt ift. at få sine penge retur fra Thai Airways. At forholde sig passivt for at på dine penge retur menes der, at man blot skriver mails og ringer til Thai Airways. Dette vil ikke udløse en udbetaling af dine ubrugte flybilletter, som det også kan læses online ud fra de seneste anmeldelser fra de mange tusinde utilfredse kunder. Det er en lang og sej kamp om at få tilbagebetalingen igangsat, og ofte kræver det, at man stævner flyselskabet for pengene. Dette kan vi her hos Dansk Rejsehjælp hjælpe med, og du kan igangsætte din sag via vores hjemmeside danskrejsehjaelp.dk.

Hvad medfører en konkursbeskyttelse for Thai Airways International? (Undgå at miste pengene for dine ubrugte flybilletter)

Hvis et flyselskab går i konkursbeskyttelse, betyder det, at de sammen med de udvalgte kuratorer vil forsøge at igangsætte alle tiltag for at undgå en konkurs. Dette er for at beskytte både flyselskabet, deres kunder og andre finansielt involverede parter. Et andet flyselskabet som også har været i konkursbeskyttelse er Norwegian. Dette endte i en rekonstruktion af flyselskabet, hvor selskabet afskrev gælden til deres kunder, og dermed sikrede sig overlevelse. Dette var dog på bekostning af deres kunder, som alle mistede de penge, som de havde tilgode hos Norwegian. Dette kan du læse mere om her: Norwegian Konkurs.

Derfor anbefaler vi, at alle Thai Airways kunder, som har penge tilgode for ubrugte flybilletter får igangsat en inkassomæssig inddrivelse af pengene. Dette kan man uden yderligere økonomisk risko gøre hos Dansk Rejsehjælp.

Alle flyselskaber har haft mange aflyste flyafgange pga. Covid 19, og dette har udløst en masse refusion, der skal tilbagebetales deres kunder. Det er nemlig sådan at alle flyselskaber skal betale pengene tilbage for alle de aflyste fly. Flyselskaber får frist for hvornår refusion skal være tilbagebetalt, men ikke alle flyselskaber overholder denne frist. Dette kan være grundet mange forskellige årsager. Det bør dog aldrig være kundens problem, at flyselskabet ikke kan betaler pengene tilbage for deres aflyste flyafgange. Det er ikke kun Thai Airways, som den er gal med ift. refusion. Næsten alle flyselskaber her i blandt SAS Scandinavian Airlines, Aegean Airlines, Brussels Airlines, Air France, TAP Portugal, Lufthansa, Ryanair og mange flere som ikke har refunderet deres kunder i tide. Derfor hjælper vi hos Dansk Rejsehjælp med at inddrive denne refusion.

Hvad hvis man har booket rejsen igennem er rejseselskab?

Det er som udgangspunkt altid det operative flyselskab, som er forpligtet til at betale refusion for billetten. Mange rejsende går forgæves efter at få sine billetter refunderet igennem rejseselskaberne, som ofte ikke har mulighed for at refundere billetterne, hvis pengene ikke er modtaget fra flyselskaberne endnu.

Har man booket sin rejse igennem rejseselskaber som Mytrip, Flybillet.dk eller Supersaver så skal du ikke forvente, at få penge fra Thai Airways igennem dem. Hvis du har betalt med kreditkort, så vil en evt. tilbagebetaling ske til dette kort, hvis rejseselskabet har pengene for dine flybilletter. Dog kan du undgå en masse udfordringer ved at påbegynde inddrivelsen via firmaer som Dansk Rejsehjælp, som har sin baggrund inkasso og inddrivelse af kompensation og refusion.

Hvad betyder Thai Airways’ situation for din kompensation og refundering?

Det er endnu uvist hvordan denne konkursbeskyttelse vil stille Thai Airways og deres kunder. Dog vil der være stor usikkerhed i at have penge tilgode fra Thai Airways. Derfor anbefaler vi hos Dansk Rejsehjælp, at alle igangsætter processen for at få deres tilgodehavender tilbage hurtigst muligt. Har man ikke fået sine penge endnu, så kommer de ikke uden en professionel handling. Denne anbefaling stammer fra den bitre erfaring, med Norwegian, hvor deres kunder mistede alle sine flypenge fra Norwegian. Dette samme kan godt ske med Thai Airways, og derfor anbefaler vi, at du kontakter os hos Dansk Rejsehjælp, da Thai Airways formentlig vil forsøge at gøre Norwegian kunsten efter, såfremt dette vil kunne sikre dem økonomisk. Med det økonomiske pres fra alle lande og alle ugentlige afgange, så er det altså vigtigt, at man tvinger Thai Airways til at forholde sig til dit tilgodehavende. Dette gøres bedst igennem en retsag. Vi kan anlægge sagen i København og dermed hjælpe alle passagerer med deres flyvninger når dit fly var aflyst.

Hvordan får du hjælp?

Her hos Dansk Rejsehjælp holder vi os hele tiden opdateret på Thai Airways’ situation. Derfor kan vi altid informere om den nyeste udvikling, samt give gode råd og hjælp til at få dine penge sikkert hjem for din reservation. Vi ved, at det kan være svært at overskue de mange regler og lovgivninger på dette område. Derfor kan du trygt overlade dit krav til vores eksperter, som sikrer dig de bedst mulige chancer for at få dine penge sikkert hjem fra Thai Airways’ mange aflysninger.

Vi er så selvsikre i vores færdigheder, at vi kan tilbyde en ”no win, no fee” tilgang til vores service. Dette betyder, at hvis ikke vi henter dine penge hjem fra Thai Airways, så arbejder vi gratis. Vinder vi som forventet sagen for dig, så tager vi kun et 30% salær inkl. moms. Det vil sige at du aldrig skal have penge op af lommen, og du ikke kan lide nogen yderligere økonomisk risiko ved at bruge os. Du får 70% af beløbet udbetalt til din konto, og det kræver blot du sender os en kopi af din billet.

Få hjælp til din Thai Airways sag igennem Dansk Rejsehjælp

Du kan kontakte os ved at henvende dig på vores hjemmeside, via telefon eller på e-mail.

Hjemmeside: danskrejsehjaelp.dk

E-mail: kundeservice@danskrejsehjaelp.dk

Telefonummer: +45 6913 6906.


Jacob - Ansat hos Dansk Rejsehjælp

Mit navn er Jacob, og jeg har skrevet denne artikel. Jeg arbejder hos Dansk Rejsehjælp. Vi har hjulpet næsten 40.000 mennesker med at få kompensation og refusion for deres forsinkede eller aflyste flyrejser. Har du nogle spørgsmål ift. din egen rejse, så kontakt mig endeligt på nedenstående informationer. E-mail: kundeservice@danskrejsehjaelp.dk Telefonnummer: 6913 6906 Om Jacobs karriere med flykompensation: Jeg har arbejdet med flykompensation siden 2016, og har mange tusinde inddrivelser under bæltet. Jeg er stolt af at arbejde for Dansk Rejsehjælp, da vi møder vores kunder i øjenhøjde. Dette har resulteret i at vi har den bedste Trustpilot, med mere end 1.200 anmeldelser. Jacobs er autorisret til at drive inkassovirksomhed: Jacob har en inkassobevilling, som gør at han må inddrive alle tilgodehavender. Dette inkluderer både kompensation og refusion.