Hvordan får jeg mine penge tilbage fra Flybillet.dk? (Refusion for flybillet)

Mange danskere oplever i disse dage, at de ikke får deres aflyste rejser refunderet fra Flybillet.dk. Dette forsvarer Flybillet.dk ofte med Covid-19, og de påvirkninger som pandemien har medført deres rejseselskab eller de mange flyselskaber. Vi oplever, at vores kunder meget meget er svært at få fat i Flybillet dk, og endnu ikke har fået deres penge retur. Læs med her, hvis du har købt en rejse igennem flybillet.dk, og det pågældende flyselskab har aflyst dit fly.

Dansk Rejsehjælp vil hjælpe dig, og har specialiseret sig i alle rettigheder.

Vi mener ikke hos Dansk Rejsehjælp, at det er kunderne, som skal betale for gildet, hvis fly- og rejseselskabet ikke kan fuldføre den købte service. Du kan i denne artikel læse alle rettigheder, hvis du ikke har fået dine penge retur, for dit aflyste din rejse. Vi er specialiceret os i de særlige forhold og dine passagerrettigheder når du flyver. Hvis vi skal hjælpe dig med din refusion, så kræver det kun en kopi af flybilletten, som er den booking bekræftelse du fik, da du lavede bookingen online.

Du kan oprette din sag igennem nedenstående knap.

Jeg har ikke fået pengene igen fra Flybillet.dk – hvad gør jeg nu?

Blev rejsen du bookede igennem Flybillet.dk aflyst på grund af Covid-19? Hvis dette er tilfældet, er du som rejsende berettiget til at få hele din booking refunderet. Derudover er du berettige til at få dækket eventuelle udgifter, som dette aflyste fly har medført. Dette er også selvom, at kun en eller flere dele af rejsen er aflyst. I følge EU Forordning 261/04, så skrives der i artikel 8, som omhandler Ret til refusion eller omlægning af rejsen at:

“Refusion inden syv dage i henhold til reglerne i artikel 7, stk. 3, af den fulde købspris for billetten for så vidt angår den del eller de dele af rejsen, der ikke er blevet foretaget, og for så vidt angår den del eller de dele, der allerede er foretaget, såfremt flyvningen ikke længere tjener noget formål i passagerens oprindelige rejseplan, samt, hvis det er relevant”.

Dog ser vi tit, at rejsebureauer som Flybillet.dk tilbageholder de rejsendes refundering, også selvom de har modtaget refunderingen fra det pågældende flyselskabe for mange måneder siden. Dette mener vi ikke er retfærdigt, og her kan vi tilbyde vores hjælp.

Dårlige undskyldninger fra rejseselskabet

Det er vigtigt at du som rejsende fastholder dit krav på tilbagebetaling af dine penge, uanset hvilke undskyldninger Flybillet.dk kommer med. Udover at du skal have pengene tilbage fra dit fly, så skal flyselskabet måske også yde en eventuel erstatning. Vi har hørt samtlige undskyldninger imellem himmel og jord, og ikke alle er lige retvisende i forhold til de gældende rettigheder, som man har som flypassager.

Du har måske allerede forsøgt at kontakte flybillet.dk, men uden held. Måske har du allerede fået et svar fra dem om, at du selv skal kontakte flyselskabet, da Flybillet.dk siger de ikke har pengene. Dette kan være rigtigt, men Flybillet.dk bør hjælpe dig, da flyrejsen er booket igennem dem. Har du booket separate billetter, så kan det faktisk være en fordel, at have booket igennem et rejseselskab.

Hyppige undskyldninger, som ikke bør have indvirkninger på refundering af din billet:

  • Udenrigsministeriet fraråder rejser til din destination (Rejserestriktioner)
  • Ekstreme vejrforhold
  • Force majeure
  • Covid 19
  • Vi er blot en tjenesteudbyder eller rejsearrangører
  • Du har desværre købt en pakkerejse

Ovenstående er undskyldninger som man ofte kan modtage som passager i rejsebranchen, og vores kunder har hørt samtlige fra Flybillet.dk. Det eneste scenarie, hvor dine rettigheder ikke er, at få en fuld refundering af pengene er ved konkurs. Dog lader det bestemt ikke til at virksomheden bag Flybillet.dk (Etraveli group) går konkurs.

Få dine flybilletter fra Flybillet.dk refunderet med hjælp fra Dansk Rejsehjælp

Er du træt af at vente på din tilbagebetaling fra Flybillet.dk, og har du næsten givet op? Hos Dansk Rejsehjælp hjælper vi rejsende med at få deres aflyste flybilletter refunderet fra rejsebureauer, som ikke refundere billetten når de har aflyst dit fly.

Det eneste vi har brug for, er dine flybilletter eller bookingbekræftelse. Herefter kan du roligt læne dig tilbage, og lade os hente dine penge hjem. Vi har stor succesrate med refunderingsager fra Flybillet.dk, og tager sagen hele vejen til retten hvis nødvendigt. Vores gennemsnitlige behandlingstid med Flybillet.dk, Mytrip, Gotogate, Supersaver og seat24 er omkring 7-10 dage.

Har du spørgsmål vedrørende din rejse med Flybillet.dk, så kontakt os i dag

Har du en sag med Flybillet.dk, som du ønsker hjælp til at få refunderet, kan du oprette sagen direkte på vores hjemmeside. Ønsker du at snakke med en af vores dygtige sagsbehandlere, eller har du andre spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på følgende kontaktoplysninger. Vi svarer altid inden for rimelig tid, og vi lytter altid til vores kunders tidligere klager for at danne en fuld forståelse for sagen. Vil du vide dine rettigheder ved afbestilling, muligheder for eventuel kompensation eller andre tjenester, så står vi altid klar. Vi kender alle rettigheder og et hvert flyselskab. Kontakt os i sag og undersøg dine muligheder som forbruger.

Hjemmeside: danskrejsehjaelp.dk
Telefon: +45 6913 6906
E-mail: kundeservice@danskrejsehjaelp.dk


Nanna

Nanna, Dansk Rejsehjælp