Indholdsfortegnelse
I sommeren 2020 gik det danske flyselskab kendt under navnet Jet Time konkurs efter en længere periode med finansielle vanskeligheder. Umiddelbart efter indgivelsen af konkursbegæringen meddelte Jet times ejer, Lars Thuesen, at selskabet ville genopstå som et nyt selskab under navnet Jettime.
Det nye selskab har dog ikke rejst med nogle passagerer endnu, og har ligget i dvale siden etableringen i sommeren 2020. Selskabet forventer at kunne flyve med sine første passagerer i sommeren 2021.
Jet Time konkurs – hvad betyder det for min refundering
Som mange andre flyselskaber var Jet Time i starten af 2020 inden sin konkurs nødsaget til at aflyse størstedelen af deres rejser som følge af coronapandemien. Dette har haft den konsekvens for mange af selskabets passagerer, at de har haft en refundering tilgode hos flyselskabet, for de billetter som blev aflyst.
For disse passagerer er der efter Jet Times konkurs lange udsigter til en refundering. Selskabets aktiver er nu overgået til et konkursbo, som vil arbejde på at likvidere Jet Times aktiver, og betale selskabets kreditorer med de midler, der måtte være tilbage. Hvis man som rejsende overhovedet skal have forhåbninger om at modtage en del af den refundering, man har tilgode, kræver dette, at man i første omgang er registreret i konkursboet – ellers vil man intet modtage.
Ligeledes skal man være opmærksom på, at et behandling i et konkursbo ofte tager flere år, og udsigterne for en refundering er derfor under alle omstændigheder meget lange.
Det nye selskab, Jettime, opstår som en ny juridisk enhed, og du kan således ikke få dine billetter købt hos det “gamle” Jet Time refunderet her. Dette skyldes, at der reelt er tale om et helt nyt selskab, der således ikke har nogen forpligtelser forbundet med det gamle Jet Time. Frustrerende som det kan være, er det altså intet krav at hente hos det nye Jettime for de rejsende, som havde deres originale krav imod det gamle selskab.
Har du selv et krav imod et flyselskab?
Hvis du selv har oplevet, at din rejse blev aflyst af flyselskabet, Jettime eller andre, og derfor har en refundering tilgode, sidder vi klar hos Dansk Rejsehjælp til at hjælpe dig. Det samme gælder, hvis du har oplevet en aflysning eller forsinkelse og i den forbindelse er berettiget til kompensation. Vi hos Dansk Rejsehjælp har mange års erfaring indenfor området, og derfor kan du trykt overdrage din sag til os, så skal vi sørge for, at dine rettigheder bliver overholdt.
I begge tilfælde kan du kontakte op på følgende:
Mail: kundeservice@danskrejsehjaelp.dk
Telefon: +45 6913 6906