Dansk Rejsehjælp i TV2

Læsetid: 2 minutter – Sidst opdateret den 16. januar 2024

Dansk Rejsehjælp var mandag den 14. november 2022 på TV, hvor vi blev brugt som en ekspertkilde til i forhold til flykompensation for forsinket og aflyst fly. Vores direktør Jacob Nygaard udtalte til TV2 Østjylland, at mange rejsende oplever, at det er umuligt at komme igennem til flyselskaberne, når de vil gøre opmærksomme på et forsinket eller aflyst fly. Det er i særdeleshed svært, når det kommer til at håndhæve dine rettigheder som flypassager. Her møder kunden en mur af stilhed, som gør at de fleste opgiver deres ret til kompensation.

Det er vores overbevisning, at flyselskaberne bevist gør det svært, at komme igennem til dem. Dette er årsagen til, at vi hos Dansk Rejsehjælp har hjulpet mere end 20.000 danskere med at inddrive deres kompensation.

Hvis du som flyrejsende endeligt kommer igennem det flyselskab, som har aflyst dit fly, så vil de i 66% af tiden give dig en misvisende afvisning, og derefter stoppe med at svare på dine henvendelser. Det er derfor, at vi hos Dansk Rejsehjælp stiller vores viden og service til rådighed for de flyrejsende, som vil opretholde sin ret til kompensation, og ikke vil spises af med manglende svar og uberettigede afvisninger. Du kan beregne dine rettigheder her: Beregn dine rettigheder!

Kort resume af indslaget i TV2 Østjylland (hvad ville vi anbefale Keld og Mette at gøre)

Keld og Mette skulle flyve med Agean fra Hamborg til Grækenland. Her er det ikke muligt for familien at komme frem til flyet grundet massiv kø i HAM lufthavn. Dette resulterer i, at de misser deres fly, og de er derfor nødsaget til at sige ja til en omlægning af rejsen 1,5 døgn senere.

Siden har Keld og Mette sendt jeres krav på kompensation til Agean, men har ikke hørt noget i flere måneder. Keld og Mette nægter at give op, og de overvejer at hyre en advokat. Dette er både dyrt, besværligt og er faktisk ikke den bedste måde at få kompensation. I indslaget på TV2 viser de deres krav, som vi hos Dansk Rejsehjælp kan se er forkert, og dette kan være årsagen til at Agean ikke besvarer deres henvendelse. Vi har samlet en trepunkts guide nedenfor, som er vores anbefalinger til den indledende inddrivelse af økonomisk kompensation.

1. Gem dine flybilletter, kvitteringer og andre rejsedokumenter

Det er vigtigt, at du har alle dine dokumenter gemt, således du ikke mangler noget når du skal søge kompensation ved flyselskabet. Dette kan nemlig trække sagen unødvendigt ud. Dette inkluderer dine flybilletter (de originale som blev aflyst eller forsinket), dine erstatnings flybilletter og alle kvitteringer på ekstraudgifter. Dette kan være mad og drikke, hotel eller alternativ transport.

2. Kend dine rettigheder, ret til kompensation og ret til forplejning.

Når du opgør dit krav på kompensation til flyselskabet, så skal du kende dine rettigheder i henhold til EU forordning 261 04. Denne berører både flykompensation, men også hvilke ekstraudgifter som du kan kræve refunderet. Du har ret til kompensation mellem €250 og €600 per person. Dette svarer til 1850 kr – 4.500 kr. Det som afgør din ret til erstatning er længden på din rejse og den endelige forsinkelse til dit endelige bestemmelsessted. Keld og Mette er berettiget til €400 eller 3.000 DKK, da de rejser mellem 1.500 og 3.500 km inden for eu. Dette har de faktisk opgjort forkert i det krav, som de viser i indslaget på TV2.

3. Undgå at vente unødvendigt længe på svar fra flyselskabet

Har du skrevet til flyselskabet, og du har ikke fået svar på din henvendelse? Der er ingen grund til at vente på et svar, som aldrig kommer. Svarer flyselskabet dig ikke, så kan det være på tide at alliere dig med Dansk Rejsehjælp. Vi skal bruge de samme informationer, som du allerede har gemt og sendt til flyselskabet. Du kan indtaste dem på vores hjemmeside eller sende dem til vores email på: kundeservice@danskrejsehjaelp.dk.

Herefter sørger vi for at du får den flykompensation og refusion, som du er berettiget til. Vi har allerede hjulpet med end 20.000 danskere, og vi har 5 stjerner på Trustpilot.

Har du oplevet noget lignende, så kan du søge hjælp via dette link: https://danskrejsehjaelp.dk/

Link til udsendelsen: https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/14-11-2022/1930/mandag-den-14-nov-2022-1930

Link til artiklen: https://www.tv2ostjylland.dk/oestjylland/problemer-med-flyselskaber-moedes-af-mur-af-tavshed


Jacob - Ansat hos Dansk Rejsehjælp

Mit navn er Jacob, og jeg har skrevet denne artikel. Jeg arbejder hos Dansk Rejsehjælp. Vi har hjulpet næsten 40.000 mennesker med at få kompensation og refusion for deres forsinkede eller aflyste flyrejser. Har du nogle spørgsmål ift. din egen rejse, så kontakt mig endeligt på nedenstående informationer. E-mail: kundeservice@danskrejsehjaelp.dk Telefonnummer: 6913 6906 Om Jacobs karriere med flykompensation: Jeg har arbejdet med flykompensation siden 2016, og har mange tusinde inddrivelser under bæltet. Jeg er stolt af at arbejde for Dansk Rejsehjælp, da vi møder vores kunder i øjenhøjde. Dette har resulteret i at vi har den bedste Trustpilot, med mere end 1.200 anmeldelser. Jacobs er autorisret til at drive inkassovirksomhed: Jacob har en inkassobevilling, som gør at han må inddrive alle tilgodehavender. Dette inkluderer både kompensation og refusion.