Dansk Rejsehjælp er blevet nævnt i Politiken

Læsetid: 2 minutter – Sidst opdateret den 16. januar 2024

Dansk Rejsehjælp er endnu engang blevet brugt som ekspertkilde i de danske medier. Vi var i sidste uge i Politiken i forbindelse med en af vores vundne sager, hvor direktør Jacob Nygaard udtalte sig i en sag om refundering fra et aflyst fly under coronanedlukningen.

I artiklen beretter vi, at Dansk Rejsehjælp har flere hundrede sager liggende, hvor rejsende endnu ikke har fået deres retsmæssige refundering fra flybilletter, der grundet coronanedlukningen ikke kunne anvendes. Dette er naturligvis ikke i overenstemmelse med EU Forordning EC 261 o4. Derfor tog vi SAS i retten, og fik pengene hjem til vores kunder.

Dansk Rejsehjælp oplever, at flyselskaberne ofte har utallige begrundelser for de manglende refunderinger. Jacob udtalte i samme forbindelse:

»Vi hører alle mulige begrundelser for, at kunderne ikke får deres penge. Nogle gange får vi at vide, at pengene er sat ind på kundens konto, men det er de så ikke. I andre sammenhænge er det travlhed, der forsinker dem, og i atter andre skyder de skylden på et rejseselskab eller påkalder sig ekstraordinære omstændigheder. Ender sagen i retten, bedes der oftest om udsættelse af sagerne«.

Vi erfarer at de mange misvisende forklaringer, og manglede kommunikation fra flyselskaberne, gør at sagerne bliver kørt i langdrag, og det er derfor problematisk for privatpersoner at påtage sig egne sager uden hjælp fra virksomheder som Dansk Rejsehjælp. Netop derfor er det en fordel at anvende Dansk Rejsehjælp ved sager, hvor rejseselskabet har aflyst dit fly, eller forsinket dig på rejsen.

Hos Dansk Rejsehjælp stiller vi vores viden og service til rådighed for de flyrejsende, som ønsker at opretholde deres ret til refundering eller kompensation. Du kan beregne dine rettigheder her: Beregn dine rettigheder!

Kort resume af artiklen om Vibeke og venindens aflyste tur til London

Vibeke Lund og hendes veninde skulle i april 2020 have nydt en tur til London, men grundet Corona blev flyet aflyst af SAS. Til trods for Vibeke og venindens retsmæssige krav på refundering af flybilletterne, havde SAS to år efter stadig ikke refunderet biletterne. Derfor kontaktede Vibeke og veninden Dansk Rejsehjælp, der derefter overtog sagen, og kampen mod SAS. Forleden vandt Dansk Rejsehjælp sagen for Vibeke og veninden, der nu har fået hele billetprisen refunderet!  

Vibeke og hendes veninde er blandt de mere end 25.000 mennesker, som Dansk Rejsehjælp har formået at hjælpe i sager om aflyste eller forsinkede fly.

Nedenfor kan du læse en guide til, hvordan du skal agere, hvis dit fly skulle blive aflyst eller forsinket.

Hvad skal du gøre, hvis dit fly er aflyst eller forsinket?

1. Gem relevante rejsedokumenter

Hvis der opstår problemer ved din flyrejse, eller dit fly bliver aflyst, er det vigtigt at du beholder alle dine rejsedokumenter så informationerne, nødvendige for at kræve kompensation, er gemt. En eventuel mangel på nødvendig dokumentation for rejsen kan resultere i, at sagen trækker længere ud end nødvendigt. Nødvendige rejsedokumenter inkluderer; flybilletter for alle rejsende fra den oprindelige afgang, eventuelle nye flybilletter, samt alle kvitteringer på udgifter opstået grundet ændringen af flyvningen. Eventuelle opståede udgifter kunne f.eks. være nyt eller forlænget hotelophold, mad/drikke eller transport.

2. Kend dine rettigheder

Retten til kompensation ved forsinkede eller aflyste fly er i europa dikteret af EU-forordning 261/04. Ved anvendelse af denne skal du sikre, at du forstår flypassagerers rettigheder til kompensation, samt refundering for eventuelle ekstraudgifter. Kompensationerne ligger mellem 250 og 600 Euro Per person, hvilket svarer til mellem 1850 DKK og 4500 DKK. Størrelsen på kompensationen afhænger af distancen på din rejse, samt forsinkelsens længde før du når destinationen.

3. Undgå at vente længere end nødvendigt

Har du skrevet til det relevante flyselskab uden at modtage et svar? Hvis ja, er tiden inde til at alliere dig med Dansk Rejsehjælp. Informationerne vi skal bruge er de samme, som du tidligere har gemt og sendt til flyselskabet. Disse kan enten indtastes på vores hjemmeside, eller sendes pr. e-mail til kundeservice@danskrejsehjaelp.dk.

Har du fløjet med et forsinket fly, eller blev dit fly aflyst?

I så fald sørger vi for din berettigelse af kompensation og refusion i henhold til de lovpligtige EU-bestemmelser. Med vores professionelle service har vi allerede hjulpet over 25.000 rejsende, og er yderst populære med 5 stjerner på Trustpilot.

Har du oplevet lignende, i så fald kan du søge hjælp til fly kompensation eller refusion via dette linkdanskrejsehjaelp.dk

Link til artiklenhttps://politiken.dk/rejser/art9071280/To-et-halvt-år-efter-aflysningen-sender-SAS-pludselig-pengene-til-Vibeke-Lund-og-veninden


Freja Løve - Ansat hos Dansk Rejsehjælp

Mit navn er Freja, og jeg har skrevet denne artikel. Jeg arbejder hos Dansk Rejsehjælp. Vi har hjulpet flere tusinde mennesker med at få kompensation og refusion for deres forsinkede eller aflyste flyrejser. Har du nogle spørgsmål ift. din egen rejse, så kontakt mig endeligt på nedenstående informationer. E-mail: kundeservice@danskrejsehjaelp.dk Telefonnummer: 6913 6906