Hvordan får jeg mine penge tilbage fra Detur?

Venter du ligesom rigtig mange andre danskere stadig på din refundering af flybillet eller pakkerejse pga. Corona med rejseselskabet Detur.dk? Så kan der være hjælp at hente i dette opslag, hvis Detur har aflyst dit fly!

Mange passagerer har fået deres rejser aflyst pga. corona, og rejseselskaber som Detur SKAL betale dine penge retur. Det er dog for mange en rigtig lang og svær kamp, som ofte resulterer i en masse spildte timer og frustration. Efter snart to år, har Detur ikke svaret eller refunderet deres kunders penge. Mange kunder har sendt utallige mails, og bliver mødt af manglende svar eller dårlige undskyldninger. Direkte henvendelser er altså nytteløst, og kunder står til at miste deres penge. 

Nu kan du få hjælp af Dansk Rejsehjælp, som har hjulpet mere end 10.000 danskere med dette. Det tager 1-5 dage før du har pengene på din konto. Er du træt af at Detur beholder dine penge? Så klik her og kontakt dem på deres hjemmeside i dag, og få dine penge allerede i denne uge. 

Detur udbetaler ikke min refundering – Hvad gør jeg?

Har du haft en rejse aflyst, hvor det pågældende flyselskab undskylder med Covid-19, er du berettiget til at få pengene retur. Dog oplever mange rejsende, at rejseselskaber som Detur holder på pengene, og ikke udbetaler den refusion som de rejsende er berettiget til.

Dine rettigheder er meget simple når det kommer til refusion af flybilletter, og det kræves ikke, at du kender alle rettigheder som flypassager. Når du har bestilt dine flybilletter, hvorefter flyselskabet eller rejseselskabet aflyser dit fly, så er det flyselskabets ansvar at de får refunderet dine penge.

Dine rettigheder ved aflysning af din flyrejse

Dine rettigheder er at få den fulde billetpris betalt tilbage, når flyet er aflyst af flyselskabet. Har du booket din rejse igennem et rejseselskab som Detur, så vil tilbagebetalingen ske igennem dem.

Det er vigtigt, at du fastholder dit krav uanset hvad rejseselskabet kommer med af undskyldning, og her kan vi hos Dansk Rejsehjælp hjælpe dig. Vi kan hjælpe dig med en fuld refusion af din flybillet. 

Undskyldninger, du ikke skal falde for:

Selvom udenrigsministeriet fraråder rejser til et specifikt land, så er du stadig berettiget til at få pengene retur når fly- eller rejseselskabet har aflyst dit fly.

I nogle tilfælde vil fly- eller rejseselskabet fortælle dig, at de er blevet nødt til aflyse rejsen pga følgende årsager:

  • force majeure
  • ekstreme vejrforhold
  • forbruger europa har rådet dem til det
  • ekstraordinær omstændighed (det skal dog bemærkes, at man ikke får flykompensation for en ekstraordinær omstændighed. Dette har man som udgangspunkt hver gang en flyafgang aflyses, og man har krav på at få mellem €250-€600)

Dette har du ret til ved aflyst fly (dine rettigheder):

Her skal man ikke lade sig vildlede, selvom det kan være rigtigt at forbruger europa fraråder rejser for alle selskaber. Flyselskabet hæfter stadig for at skulle betale dine penge retur. Du har foruden flybillettens pris også krav på at få følgende:

  • eventuel erstatning jf. EC/261/04 
  • flybillettens pris (penge retur fra købt billet)
  • Separate billetter, der er købt som erstatningsbilletter
  • Eventuelle udgifter

Dine rettigheder for ovenstående gælder for alle type flyrejser, og man har derfor krav på af få disse ved: almindelige flyrejser, pakkerejser og charterrejser.

Hvis du selv har aflyst rejsen, og ikke ville rejse, så har du stadig ret til at få afgifter retur. Denne del af din billet er nemlig de skatter og afgifter, hvilket ikke bliver betalt direkte hos flyselskabet, hvis ikke du rejser. Derfor er det altså vigtigt du ikke smider din flybillet væk, bare fordi du selv har aflyst flyrejsen. Bemærk dog at man ikke har en lovbestemt fortrydelsesret hos flybilletter. Du kan dog stadig få en betydelig del refunderet såsom dine afgifter retur. Det anbefales at man altid tænker over, hvad man har krav på at få tilbage, når en rejse ikke går som planlagt. Derudover, så bør man altid søge så snart som muligt, da der altid er en risiko for fly selskabet eller rejseselskabet går konkurs.

Få dine penge fra Detur tilbage med hjælp fra Dansk Rejsehjælp

Er du træt af at vente på din tilbagebetaling fra Detur? Hos Dansk Rejsehjælp hjælper vi dig med at få dine penge refunderet for din flybillet, og tager sagen hele vejen til retten, hvis nødvendigt. Vi opretholder dine rettigheder, og vores behandlingstid for Detur tilbagebetalinger er ca. 1-5 dage.

Alt du skal gøre er blot at oprette din sag hos os, og så kan du roligt stole på, at vi henter pengene for din flybillet hjem. Vi skal nok stå for alt så som at kontakte flyselskabet og Detur. Vi vil inddrive hele flybillettens pris. Dette gælder også charterrejser og pakkerejser, hvor vi også kan få refunderet en samlet booking for eksempelvis overnatning på hotel.

Opret sagen ved at klikke her og få opretholdt dine rettigheder i dag. Det er nemt og hurtigt. 

Kontakt Dansk Rejsehjælp og få hjælp til at få din flyrefundering

Foruden at oprette din sag igennem ovenstående link, er du også meget velkommen til at kontakte os på nedenstående kontaktinformationer, hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp. Vi vil altid sikre os, at alle spørgsmål besvares. Vi har hos de fleste en direkte kontakt flyselskabet og rejseselskabet.

Telefon: +45 6913 6906

Mail: kundeservice@danskrejsehjaelp.dk

Hjemmeside: danskrejsehjaelp.dk

Om Detur og refundering:

Detur.dk er et rejseselskab, der blev stiftet i 2011. Detur er aktive i det meste af Europa, men er meget aktive i norden. Detur tilbyder oftest charterrejser eller pakkerejser, hvor kundens bestilling ofte er en blanding af hotel, oplevelser og altså ikke kun dine penge for dine flybilletter. Mange rejsende har dog også købt billetter hos Detur hvor der kun er købt flybillet og dermed kun en flyrejse uden hotel mv.

Som følge af Corona (Covid-19), så har mange rejsearrangører haft økonomiske problemer da de pludselig måtte aflyse en masse rejser og følge retningslinjerne fra forbruger europa eller hvis udenrigsministeriet fraråder rejser. Dette har medført at mange selskaber er i fare for at de går konkurs. Dette er på nuværende tidspunkt uvist om Detur går konkurs, men der er ikke indikationer på dette.

Når man køber flybilletter igennem et hvert flyselskab, så kan man forvente, at de besvarer klager inden for rimelig tid efter aflysningen. Dette sker dog ikke særligt ofte for hverken kompensation eller refusion. Derfor skal vi som passagerer holde liv i vores klager, således vi faktisk får pengene. Man kan mene, at det ikke er retfærdigt, og at flyselskaberne ikke bare betaler refusion eller kompensation hvis billetten er blevet aflyst. De samme rettigheder gør sig gældende for en pakkerejse, samt bookinger uden rejseforsikring.

Du kan starte sagen igennem nedenstående link. Det er nemt og hurtigt at starte sagen. 


Nanna

Nanna, Dansk Rejsehjælp